info@baharbaft.com 021-55442482
دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403
00: 00: 00

slide 2

اخبار پارچه های بیمارستانی

حتما تا الان اسم کیسه های دوستدارمحیط زیست به گوشتان خوردهاست. همان کیسه هایی که پارچه ای هستند و به جای کیسههای نایلونی یکبارمصرف استفادهمی شوند تا کمی از حجم زباله های تجزیه ناپذیراضافه شدهبه محیط زیست کمتر شود. در طول روزمقدار زیادی زباله های پلاستیکی به طبیعت اضافه می شوند و هیچ وقت هم از بین نخواهند رفت. مقدار زیادی از این زباله ها را همین کیسههای خرید تشکیل میدهند. شاید به نظرنرسد ولی همین که شماروزی چند کیسه خرید پلاستیکی را استفاده کنید کلی به محیط زیست ضرر زده اید. پس از همین امروز دست به کار شوید و کیسههای خرید پارچه ای بدوزید و با گفتن فواید آن برای مردم هم فرهنگ سازی کنید و هم درآمد کوچکی برای خودتان دست وپا کنید.

جمع آوری مواد اولیه

خوبی این کار این است که به مواد اولیه زیادی احتیاج ندارید.مهم ترین چیزی که لازم دارید پارچه است. برای این کار باید از پارچه های محکم ومقاوم استفاده کنید تا در شستوشوازبین نروند.معمولا بیشتراین کیسه هارا با پارچه متقال میدوزند که هم محکم است و هم به خاطر سفید بودن می توان به راحتی روی آن طرح زد. برای دسته کیف ها هم می توانید از همین پارچه متقال استفاده کنید یا برای تنوع بیشترپارچه های رنگی و طرح دار به کارببرید.برای دوخت پارچه هم به تعدادی قرقرهنخ و سوزن والبته چرخ خیاطی احتیاج دارید. باید دوخت ها را با چرخ بدوزید تا حسابی محکم باشند و به راحتی باز نشوند.

برای طرح روی کیسه ها دو روش پیشرو دارید. اگر دستگاه چاپ روی پارچه داشته باشید می توانید هر تصویر زیبایی را که دوست دارید به راحتی روی آن چاپ کنید. ولی بدون دستگاه هم می توانید با کمی رنگ آکریلیک و قلممو و شابلون طرح های زیبایی روی پارچه بزنید که با شستوشو هم پاک نشوند. اگر هم نقاشیتان خوب است که چه بهتر چون می توانید بدون شابلون هم روی پارچه را طراحی کنید.

خرج مواد اولیه

پارچه متقال قیمت های متفاوتی دارند و بر اساس نوع دسته بندی می شوند. برای این کار پارچه متقال های معمولی مناسب است که حدودا متری1500 تا پنج هزارتومان قیمت دارند.میتوانید کیسه هارا در سه اندازه کوچک،متوسط وبزرگ بدوزید. برای مثال کیف های متوسط حدود یک متر پارچه لازم دارند. مقداری هم نخ لازم دارید که در بساط خیاطی و دوخت و دوز همه خانم ها پیدا می شود. چرخ خیاطی هم اگر ندارید می توانید سراغ چرخ مادر یا مادربزرگ بروید. برای نقاشی روی پارچه به چند رنگ از رنگ های آکریلیک که قابل شستوشو هستند نیاز دارید. این رنگ ها با برندها و اندازه تیوبهای مختلف در لوازم التحریری ها موجودند و البته اگر از بازار بزرگ تهران خرید کنید ارزانتر هستند. در بازار می توانید هر تیوب متوسط رنگها را دانهای سه تا شش هزار تومان بسته به نوع برند بخرید. برای شروع چهار پنج رنگ کارتان را راهمیاندازد. قلمموها هم قیمت های متفاوتی دارند. برای شروع می توانید دو سه تا قلمموی سر گرد در شماره های مختلف بخرید که حدود پنج تا 10 هزار تومان قیمت کلشان می شود. شابلون را هم می توانید بخرید اما چه بهتر که از هنر خودتان استفاده کنید و با کاترو ورقه های طلقی خودتان هر شکلی را که دوست دارید تبدیل به شابلون کنید. بعد از نقاشی هم کار را از پشت اتو کنید تارنگ ها ثابت شوند.

مشتری

مشتری این کیسه ها جنسیت و سن و سال نمی شناسد. مرد و زن، کوچک و بزرگ همه بالاخره قسمتی از خرید خانه را به عهده دارند و می توانید برای همه آنها کیسه و ساک خرید بسازید. سعی کنید طرح و نقاشی روی کیسهها را طوری انتخاب كنيد که زنانه و مردانه داشته باشد وبچگانه تامشتریهای بیشتری جذب کنید. حتی می توانید ازتصاویری که نماد طبیعت و حفاظت ازآن هستند یا جملاتی داشته باشد وبچگانه تامشتریهای بیشتری جذب کنید. حتی می توانید ازتصاویری که نماد طبیعت و حفاظت ازآن هستند یا جملاتی آموزنده در همین زمینه روی کیسه ها استفاده کنید تا هم جذاب تر به نظر برسند و هم پیام محیط زیستی را که مورد نظرتان است برسانند.حتی می توانید کیف های خرید سفارشی برای مشتریها بسازید و انتخاب اندازه و طرح روی آن را بر عهده خودشان بگذارید. سعی کنید برای مشتری پسند شدن کارها از دوخت خوب، پارچه مرغوب و طرحهای زیبا استفاده کنید. این نکته را هم یادتان باشد که به مشتری ها یادآوری کنید کیسه های خریدشان رازود به زود بشویند چون به خاطربرخورد با اجناس مختلفی که می خرند خیلی زود آلوده میشوند.

فروش

برای فروش این کیف ها و قیمت گذاری روی آنها باید به قیمت مواد اولیه، اندازه کیف و میزان وقتی که برای دوخت و طراحی روی آن گذاشته اید توجه کنید. برای مثال کیفهای متوسط را می توانید با قیمت حدود پنج تا 10 هزار تومان بسته به طرح روی آن بفروشید. برای فروش این کیف ها بهتر است سراغ اجاره غرفههای نمایشگاهی نروید یا اگر هم میروید محصولات متنوع دیگری هم بسازید و کنارشان قرار بدهید یا اجناستان تک نباشد و مشتری بیشتری جذب کند. سراغ فروشگاه هایی بروید که محصولات گیاهی یا سازگار با محیط زیست دارند. برای مثال فروشگاههایی که لباسهايي با الیاف طبیعی یا ظروف یکبارمصرف گیاهی می فروشند گزینه های خوبی برای فروش اجناس شما هستند. معمولا کسانی که به این فروشگاه ها سر می زنند طرفدار مواد طبیعی و طبیعت هستند و می توانید کیسههای بیشتری بفروشید. اجناس را به صورت امانی به فروشگاه ها برای فروش بسپارید. گزینه فروش آنلاین از طریق سایت یا شبکههای اجتماعی هم گزینه همیشگی خوبی است که میتوانید امتحانش کنید.

شرکت بهاربافت ابتکار آمادگی خود جهت تولید و ارائه انواع پارچه از جمله پارچه تنظیف ، پارچه متقال ، دستمال آشپزخانه ، برزنت ، پارچه های بیمارستانی ، تنظیف بیمارستانی ، قیمت پارچه تنظیف را اعلام می دارد.