info@baharbaft.com 021-55442482
جمعه, 10 فروردين 1403
00: 00: 00

slide 2

اخبار پارچه های بیمارستانی

پارچه های بیمارستانی

پارچه بیمارستانی

پارچه های بیمارستانی جهت مصرف مداومی که دارند باید در برابر شستشو مقاومت داشته باشند و برای بوجود آمدن چنین مقاومتی باید رد کارخانجات نساجی تولید شوند. آیا تاکنون پارچه هایبیمارستانی با کیفیت را نسبت به بی کیفیت می توانید تشخیص بدهید؟
ثابت بودن رنگ پارچه همیشه نشانه ای از کیفیت بالای محصول میباشد و مخصوصا لباس فرم پرسنل باید از از بهترین پارچه های بیمارستانی دوخته شود البته سبک بودن از لحاظ وزن و لطافت پارچه هم اهمیت فراوانی دارد.
مسئولان بیمارستان بدلیل کمبود بودجه به دنبال پارچه هایی با کیفیت بالا اما با قیمت ارزان و مناسب هستند و تهیه لباس بیماران همیشه از جمله مهمترین دغدغه های مسئولان و تولید کنندگان میباشد. لباس بیمار، پزشکان و پرستاران، هرکدام از پارچه های مختلفی استفاده میشود و اگر بخواهیم اصلی ترین انواع پارچه های بیمارستانی را نام ببریم :
  • تترون
  • اسپان باند
  • ترگال
  • کجراه
  • فیلامنت فلامنت
  • فیلامنت پنبه
  • پارچه آنتی باکتریال

هرکدام از این انواع پارچه دارای ویژگی و کیفیت مخصوص به خود دارد و باری مصارف خاصی استفاده می شود.

گرماژ پارچه چیست،پارچه های بیمارستانی،تنظیف بیمارستانی،پارچه تنظیف،پارچه متقال،قیمت پارچه تنظیف،دستمال آشپزخانه

دربازار پارچه تترون رنگی موجود میباشد که به عنوان یکی از پارچه های بیمارستانی، رنگ ثابت مشهور به ضد آب ژاولی بسیار مورد پسند بیمارستان های مختلف کشور بوده و حتیم یتوان گفت می توان از آن به عنوان لباس بیمار استفاده نمود. رنگ های آبی، صورتی و سفید این نوع پارچه بیشترین مصرف را در بیمارستان ها دارند.

پارچه تترون در عروض مختلف تولید می شود که برای پارچه های بیمارستانی بیشتر از عروض 1.5 و 3 متر استفاده میشود و در هنگام خرید به گرماژ و یا همان وزن پارچه دقت کافی داشته باشید و براساس گرماژ با توجه به عرض پارچه می توانید میزان متراژ یک طاقه را محاسبه نمایید. برای مثال پارچه تترون با عرض 1.5، وزنی بین 150 تا 195 گرم دارند.

پارچه اسپان باند نوع دیگری از پارچه بیمارستانی می باشد که به صورت لایه سوزنی، یکبارم صرف،بی بافت، نبافت و غیره شهرت دارد و در رنگ های مختلف تولید میشود و شهرهایی مانند یزد، اصفهان و ملایر پارچه های بیمارستانی اسپان باند را در متراژ های هزارتایی تولید و به درمانگاه های کوچک و بزرگ می فرستند. این پارچه دارای عروض مختلف 100، 120 و 160 سانتی متری می باشد. این پارچه در گرماژ تقریبا 16 تا 110 گرم بوده و میزان تفاوت هر وزن، به دلیل کاربرد مختلف آن در حوزه های مختلف میباشد و اگر بخواهیم به یکسری از مصارف این پارچه اشاره نماییم می توان کاشورزیف بسته بندی، نظامی و آرایشی را نام برد و به عنوان پارچه های بیمارستانی اسپان باند برای لباس های یکبار مصرف، روتختی از گرماژ بین 30 تا 60 گرم استفاده نمایید.

نوع دیگری از انواع پارچه های بیمارستانی ، پارچه ترگال میباشد که در کارخانجات مختلف دروزن های 210 تا 245 گرم تولید می شود و گرماژ بالای پارچه را برای یونیفرم پرسنل و اوزان سبک را برای لباس بیمار استفاده می شود که البته گاهی پزشکان و پرستاران از پارچه های کج راه استفاده می کنند.

 پارچه های ترگال کجراه ، بافتی به حالت گونه و با گرماژ 280 گرم دارد که با رنگرزی مناسب دارای مقاومت بالایی میباشد. این پارچه به نسبت دیگر پارچه هایبیمارستانی دارای مقاومت بالاییمیباشد و برای دکتر ها و پرستارها بسیار خوش دوخت میباشد.

فیلامنت نوع دیگری از پارچه های بیمارستانی می باشد ودر بیمارستان هایی که با کمبود بودجه روبروی میباشند بدلیل ارازنی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و تصویه می شود برای مریضانی که مدت زمان طولانی بستری می شوند استفاده نشود.

نوع پنبه ای فیلامنت لطیف بوده و قیمت پایین و کم بودن مقاومت کششی آن از ویژگی های این پارچه میباشد و بیشتربرای لباس فرم و یا روتختی مورد استفاده قرار میگیرد.

در انواع پارچه های بیمارستانی می توان به پارچه آنتی باکتریال اشاره نمود که دارای استاندارد بالایی بوده و از علم نانو برای موارد بهداشتی و درمانی آن استفاده شده است. این پارچه فوق العاده، ضد باکتری میباشد و ثبات رنگ و خاصیت ضد باکتری آن از جمله مهم ترین ویژگی های این پارچه میباشد.