info@baharbaft.com 021-55442482
جمعه, 31 فروردين 1403
00: 00: 00

slide 2

اخبار پارچه های بیمارستانی

پارچه های بیمارستانی

پارچه بیمارستانی

 از جمله پارچه های بیمارستانی که در بخش جراجی مورد استفاده قرار میگیرد می توان به شان اشاره نمود. شان نام لباسی میباشد که برای بیمار استفاده می شود و با توجه به قسمت که قرار است جراحی صورت بگیرد در پارچه برای همان قسمت فضای بازی وجود دارد. پارچه‌هایی که قسمتی از بدن بیمار را که می‌خواهد تحت عمل جراحی قرار گیرد را از سایر قسمت‌های غیر استریل، جدا می‌کند.

شان ها انواع مختلفی دارند :

شان ساده : جهت پوشاندن قسمت‌هایی از بدن بیمار ، میزهای لوازم جراحی و تخت‌های اتاق عمل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شان مایو : این مدل از شان مانند روبالشی، برای پوشاندن میز مایو یا سینی مایو به کار می‌رود.

شان مخصوصه پا : این شان در عمل‌های جراحی دستگاه تناسلی یا ادراری و مقعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و پای بیمار که در رکاب تخت جای داده شده نیز توسط شان مخصوص پا ، پوشانده می‌شود.شان‌ها قبل از استریل، به طرز مخصوصی تا می‌شوند تا استفاده از آن‌ها آسان باشد.

شان بزرگ سوراخ دار : بدن بیمار را می پوشاند و فقط ناحیه محل جراحی را بدون پوشش باقی می‌گذارد.

طرز استفاده از شان ها:

هنگام پوشاندن روی میز یا روی بیمار به وسیله شان استریل باید دقت داشت که لبه شان روی دست جراح یا پرستار را بپوشاند به طوری که فقط سطح زیر شان با بیمار و یا میز تماس داشته باشد.هنگام پهن کردن شانها دست ها باید نه انقدر بالا گرفته شود که با چراغ سیالیتیک تماس پیدا کند و نه انقدر پایین آورده شود که با وسایل غیراستریل آلوده گردد.

بخشی از شان که از سطح میز پایین تر است همیشه آلوده محسوب میشود و شان استریلی که پاره یا کثیف باشد قابل استفاده نیست.

شرکت بهاربافت ابتکار آمادگی خود جهت تولید و ارائه انواع پارچه از جمله پارچه تنظیف ، پارچه متقال ، دستمال آشپزخانه ، برزنت ، پارچه های بیمارستانی ، تنظیف بیمارستانی ، قیمت پارچه تنظیف را اعلام می دارد.