info@baharbaft.com 021-55442482
جمعه, 07 ارديبهشت 1403
00: 00: 00

slide 2

اخبار پارچه های بیمارستانی

پارچه های ضدآب برزنت ، پارچه هایی هستند که که به طور ذاتی  یا در اثر عملیات های انجام شده بر روی آنها، در برابر نفوذ آب و ترشدن مقاومند. اصطلاح “ضدآب” ، به پیروی از خصوصیات حاکم و شرایط خاص روش تست آزمایشگاهی اشاره می کند. اینها معمولاً پارچه های طبیعی یا مصنوعی هستند که با مواد ضدآبی مانند لاستیک، پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی یورتان (PU)، الاستومر سیلیکونی، فلوئوروپلیمرها، و موم پوشش داده اند. مثال ها شامل پارچه های لاستیکی شده ی مورداستفاده در ژاکت ، لباس سونا و قایق بادی مکینتاش هستند. حتی این پارچه ها برای توپ های فوتبال و عینکها استفاده شدند.

پارچه های ضدآب برزنت قابل تنفس مانع از عبور آب شده، اما اجازه عبور بخار آب را می دهند. توانایی این پارچه ها برای بلوکه کردن برف و باران، درحالی که اجازه تبخیر عرق را می دهند، منجر به استفاده از آنها در لباس بارانی، لباس های ورزشی فضای باز ضد آب و سایر کاربردها می شود.

پروتکل های آزمایشگاهی استاندارد، عملکرد این پارچه ها را تعریف می کنند. مقاومت به آب، به وسیله مقدار آبی که قبل از نفوذ به داخل پارچه به حالت تعلیق درآمده و جلوگیری شده  (به mm) سنجیده می شود. قابلیت تنفس یا سرعت انتقال رطوبت، با سرعت عبور بخار آب از پارچه برزنت به صورت گرم بخار آب  از هر مترمربع پارچه در دوره 24 ساعته (g/m2/d) ، که غالباً به اختصار g گفته می شود، سنجیده می شود. در سالهای اخیر، برخی تولید کنندگان کالاهای ورزشی، و نه همه آنها، شروع به درج این اطلاعات بر روی محصولات خود نموده اند. پارچه های معمول متوسط، معمولاً دارای مقادیرmm  5000 مقاومت به آب و g 5000 قابلیت تنفس هستند؛ بهترین مواد دارایmm  20000 مقاومت به آب  و g 20000 قابلیت تنفس هستند.

پارچه برزنت،برزنت چیست،انواع برزنت،برزنت،پارچه تنظیف،پارچه متقال،دستمال آشپزخانه،پارچه های بیمارستانی،تنظیف بیمارستانی

یک تعریف خاص از ” ضد آب بودن/ قابلیت تنفس” این است که پارچه برزنت قادر به مقاومت در برابرmm  1000 آب (9.8Kpa) فشار بدون نشتی باشد (سر هیدرواستاتیک را ببینید). این مقادیر بایستی با کمی پیش بینی احتیاطی در نظر گرفته شوند. تست های اتاق باران نشان دادند که برخی پارچه ها با مقاومت به آب کمتر ازmm  1000 ، برای برخی اهداف عملی به اندازه کافی از آب جلوگیری می کنند. پوشاک ساخته شده از این پارچه ها که در اتاق باران دانشگاه لیدز تست شدند، پس از 4 ساعت قرار گرفتن در معرض بارانی 5 برابر شدیدتر از باران های سنگین بریتانیا، هیچ اثری از نشت نشان ندادند. با این وجود، برخی پوشاک که از پارچه هایی با مقاومت بیش ازmm  20000 ساخته شده بودند، از طریق زیپ و درزها، نشتی نشان دادند.  فشار ممکن است سنجش خوبی برای لباس بارانی نباشد؛ زیرا نیروی قطره بارانی که بر روی پارچه می چکد، وابسته به میزان حرکت پارچه هم هست.  اما می تواند سنجش خوبی برای نشتن بر روی زمین خیس یا سایر موارد مشابه باشد. علاوه بر این، تقریباً برای تمامی پارچه های ضدآب/ قابل تنفس، قابلت تنفس بسیار وابسته به شرایط آب و هوا، به خصوص دما و رطوبت است.

برای خشک نگه داشتن لباس ، به جای استفاده از ممبران ها، پوشش و ورقه ها می توان پارچه های دافع آب ساخت. در این صورت تعریق به طرز موثرتری از بدن دور نگه داشته می شود؛ زیرا هم آب مایع و هم بخار آب هدایت می شوند. تشبیه مناسب برای این پارچه ها، Nikwax Analogy و FurTech  هستند که در مفهوم متعارف قابل تنفس هستند (اگرچه در واقع این نمونه ها ترکیبی از دو پارچه متفاوتند؛ یک لایه جهت دار”پمپ کننده” در زیر یک لایه ضد باد و مقاوم به آب جداگانه در خارج . درحالی که این پارچه به طور کاملاً موثری در برابر باران مقاوم است، ممکن است همانگونه که در بالا تعریف شده است، در تست سخت سر هیدرواستاتیک با شکست مواجه شود).

برزنت چیست،انواع برزنت،برزنت،پارچه تنظیف،پارچه متقال،دستمال آشپزخانه،پارچه های بیمارستانی،تنظیف بیمارستانی

همچنین می توان پارچه ها را با اسپری کردن ضد آب نمود، اگرچه ممکن است این کار خواض پارچه را تغییر دهد. در پوشاکی که خاصیت ضدآبی با ایزوله حرارتی ترکیب شده، مانند آنهایی که توسط FurTech و Nikwax Analogy  تولید می شوند، به هنگام سرما، از طریق لایه هایی از مواد عایق ضعیف حرارتی در تماس نزدیک با یک حریم هوایی کوچک، از انتقال گرما ممانعت می شود. زمانی که هوا سرد است، بخارات در طرف سرد می توانند بر روی سطح سرد میعان یابند و اینگونه به نظر می رسد که پارچه نازک ضدآب قابل تعریق، نشت یافته است. همچنین، تمام پارچه های ضد آب برای پوشاک استفاده نمی شوند- تقاضا برای پارچه های ضدآب برزنت در صنعت لوازم خانگی نیز بالاست، لذا محصولی مانند Crypton کاربردهای متعددی در مبل، صندلی و بالش می یابد. طبیعت ضدآب این پارچه ها ، آنها را نسبت به باکتریها بسیار مقاوم ساخته  و برای استفاده در بخش هایی مانند بیمارستانها مناسب می سازد.

شرکت بهاربافت ابتکار آمادگی خود جهت تولید و ارائه انواع پارچه از جمله پارچه تنظیف ، پارچه متقال ، دستمال آشپزخانه ، برزنت ، پارچه های بیمارستانی ، تنظیف بیمارستانی ، قیمت پارچه تنظیف را اعلام می دارد.