info@baharbaft.com 021-55442482
دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403
00: 00: 00

slide 2

اخبار پارچه های بیمارستانی

الیاف بسیاری در بازار موجود میباشد که جهت دسته بندی می توان به سه نوع اشاره نمود :

  • الیاف طبیعی
  • الیاف مصنوعی
  • الیاف ساخت دست بشر

پشم، پنبه و کتان از جمله الیاف طبیعی هستند که در حفظ مجیط زیست بسیار موثر می باشند و از جمله منایع قابل بازیافت به شمار می روند و آن هم به دلیل ساختار قابل تخریبی می باشد که دارد و این امکان را می دهد که هب راحتی در محیط زیست تجزیه شود در حالی که الیاف مصنوعی و الیافی که از مواد نفتی و پتروشیمی مانند پلی استر ساخته شده اند برای تجزیه شدن به هزاران سال نیاز دارند.

در دسته بندی الیاف طبیعی دو نوع وجود دارد :

  • کتان، سیسال، پنبه و ... که جز الیاف گیاهی می باشد
  • پشم، ابریشم و ... که جز الیاف حیوانی به حساب می آیند.

الیاف طبیعی علاوه بر حفظ محیط زیست، برای مصرف کننده احساس راحتی و آرامش را به همراه دارد و مخصوصا الیاف پشمی و پنبه به دلیل سبک بودن به حفظ بهداشت فردی بسیار کمک می کند. الیاف طبیعی همانند دیگر مواد موجود در طبیعت در کنار خوبی و مزایایی که دارد معایبی را هم به همرا دارد که می تواند چروک پذیری آن را عنوان نمود که ناراحتی مصرف کننده ار به همراه داشته اما از آن جایی که در برابر دما بدن و حرارت محیط ویژگی هایی خاصی دارد ازقیمت بالایی برخوردار می باشد.

هر پارچه طبیعی ویژگی ها و کیفیت و مزایای منحصر به خود را داراست و جهت حفظ کیفیت اولیه البسه تولید شده از این الیاف، آگاهی از روشهای نگهداری بسیار حائز اهمیت می باشد.

الیاف طبیعی به عنوان یک عنصر در طبیعت دارای حیات بوده و در برابر شرایط مختلف از خود واکنش های متعددی نشان می دهد و از جمله این واکنش های می توان به منقبض شدن در سرما اشاره نمود که همین امر مانع عبور جریان هوا از میان ملوکولها گشته و باعث ایجاد گرما می گردد. بر عکس این اتفاق را در گرما شاهد می باشیم که با منبسط شدن به راحتی جریان هوا را از خود عبور داده و برای فرد احساس خنکی را به همراه دارد و با توجه به چنین انقباض و انبساطی باید برای مصرف آنها وقفه ای ایجاد نمود تا به حالت اولیه طبیعی خود بازگردند.

در این مقاله به بررسی ویژگیهایی هرکدام از الیاف گرداخته میشود تا به این نتیجه برسید کدام نوع برای استفاده به عنوان پارچه تنظیف مناسب بوده و در کنار مفید بودن قیمت پارچه تنظیف معقول خواهد بود.

یکیاز قدیمی ترین الیاف ها پشم میباشد که درصنعت نساجی بسیار مهم میباشد. از جمله ویژگی هایی این نوع الیاف می توان به قابلیت جذب 30% اشاره نمود قبل از مرطوب شدن اشاره نمود که این مقدار معادل وزن آن میباشد. پارچه های پشمی از تنوع بسیاری برخوردار می باشند و دارای انواع سبک تا فاستونی گرم و ضخیم میباشد و درکنار این ویژگی دارای دوام بسیار میباشد. این نوع الیاف توانایی 20000 بار خم شدن را بدون هیچ ونه آسیب به تار و پود را دارند اما در کنار این ویژگی برای افزایش عمر بهره وری آن توصیه می شود پس از شستشوی یلباس هاییاز جنس پشمی با استفاده از فرچه نازک و البته سخت به تمیز کردن آن بپردازید. همانطور که در بالا گفته شد الیاف به استراحت نیاز دارند و برای الیاف پشمی دو روز استراحت کافی بوده و پساز آن به حالت اولیه خود باز می گردند و اگر لباس پشمیتان چروک شده اند آن ها را در محیط مرطوبی همانند حمام قرار دهید و توصیه می شود مرتب به خشک شویی نفرستید و بعد از گذشت 3 الی 4 دوره می متوانید از خشکشویی استفاده نمایید.

پارچه تنظیف،پارچه متقال،دستمال آشپزخانه،قیمت پارچه تنظیف،پارچه های بیمارستانی،برزنت،تنظیف بیمارستانی

الیاف طبیعی پنبه توانایی جذب رطوبت بدن و سپس تبخیر آن را دارد و به اشتباه در کشور ما به عناون الیاف نخی شناخته می شود. این نوع الیاف به اندازه 1.5 برابر وزن خود توانایی جذب رطوبت دارد و در شرایطی که میزان رطوبت هوا کم می باشد آن رطوبت را جذب نموده و امکان حفظ انعطاف خود را دارد.این پارچه در برابر حرارت محیط، بدن را حفاظت می نماید و در تماس با پوست ملایم است .پارچه پنبه ضد آلرژی است و برای افرادی که حساسیت های پوستی دارند بسیار مناسب می باشد، به همین دلیل از پنبه در صنعت پزشکی استفاده می شود . پوشاک تهیه شده از الیاف پنبه به مراقبت ویژه ای نیازمند می باشند. جهت شستشوی الیاف پنبه می بایست از مایع شوینده حاوی نرم کننده استفاده شود و پودر لباسشویی به هیچ وجه مورد استفاده قرار نگیرد. این لباسها قابل شستشو در ماشین لباسشویی می باشند لذا بهتر است این نوع لباس به صورت پشت و رو داخل ماشین لباسشویی قرار گیرد تا در اثر سایش به بدنه تغییر رنگ ایجاد نشود .دمای آب نباید بیش از ۳۵ درجه تنظیم شود . در صورت یک بار شستشوی اشتباه و عدم استفاده از مواد شوینده مجاز ، الیاف طبیعی پارچه و مواد طبیعی تکمیل کننده آن از بین می رود و به هیچ وجه قابل بازگشت به کیفیت اولیه نخواهد بود. تابش مستقیم نور آفتاب به رنگ البسه پنبه ای آسیب رسانده موجب از بین رفتن زیبایی لباس می شود.(مخصوصا در رنگهای تیره مانند سرمه ای و توسی).جهت استراحت الیاف پنبه مطلوب است این لباسها تنها ۲ نوبت مورد استفاده قرار گیرند.

الیاف ابریشم یکی از قدیمی ترین الیافی است که در طول تاریخ توسط انسان شناخته شده است . ابریشم از درخشندگی بی نظیری برخوردار است و همواره مترادف با تجملات و زندگی لوکس بوده است . ابریشم به طور طبیعی جذب کننده است که باعث می شود در زمستان گرم ، و در تابستان خنک بماند. الیاف ابریشمی حتی از فولاد محکم تر هستند اما انعطاف پذیر ی و دراپ نرم این پارچه آن را به یکی از پرطرفدارترین پارچه ها برای پوشاک تبدیل نموده است .

با توضیحاتی که در خصوص انواع الیاف طبیعی داده شد، روند تولید پارچه برای انواع پارچه تنظیف و دیگر پارچه های موجود در بازار با دستگاه های مختلف فرقی با یکدیگر نداشته و بسته به طرح و مدلی که قرار است روی پارچه قرار گیرد ممکن است با یگدیگر تفاوت داشته باشند.