info@baharbaft.com 021-55442482
جمعه, 10 فروردين 1403
00: 00: 00

slide 2

اخبار پارچه های بیمارستانی

الیاف یا همان ماده فیبر مانندی که دارای انعطاف پذیری و ظرافت می باشد و در صورتی که میزان نسبت طول به قطر بیش از 1000 می باشد به آن لیف (جمع آن الیاف می باشد) گفته می شود، الیاف یا همان سرنخ کیلویی از نظر فیزیکی به صورت قطعه قطعه و بلند و یکسره و دارای دو دسته طبیعی و مصنوعی میباشد. 

از جمله مهمترین الیاف طبیعی می توان به الیاف سلولوزی پنبه اشاره نمود و از آنجایی که در ساخت الیاف مصنوعی انسان دخالت دارد به آن الیاف مصنوعی گفته می شود و امروز تعداد زیادی از الیاف مصنوعی به بازار آمده است که هرکدام دارای ویژگی منحصر به فرد خود می باشند که بیشتر در خواص و نوع کارایی پارچه های می باشد. 

در دسته بندی سرنخ کیلویی به دسته بندی زیر می رسیم : 

  1. سرنخ کیلویی طبیعی که شامل پشم، پنبه و ابریشم میباشد.
  2. سرنخ کیلویی مصنوعی که شامل ریون، نایلون و پلی استر میباشد.

در سرنخ کیلویی طبیعی انواع متعددی از الیاف وجود دارد :

  • سرنخ کیلویی پنبه ای : این نوع از سرنخ کیلویی هادی حرارت بوده و در انتقال حرارت به خارج از بدن و در نتیجه خنک نمودن بسیار مفید می باشد، در لکه گیری و شستشو بسیار مفید و محکم میباشد و در برابر ساییدگی مقاومت می نماید و توصیه  می شود پس از شستن خوب آن را خشک نمایید چرا که در این صورت بوی بدن در آن باقی مانده و در ایران از این نوع الیاف در لباسهای پنبه ای نخی استفاده می شود.
  • سرنخ کیلویی کتان : همانند سرنخ کیلویی پنبه ای بوده اما تمیز تر و دارای سطح صاف و درخشنده می  باشد و در آب گیری همانند پنبه ای عمل می کند و در عین حال زودتر از آن خشک می شود و برای ساخت حوله بهترین انتخاب می باشد.
  • سرنخ کیلویی پشم : از حیوانات مختلف مانند گوسفند مرینوس، پشم لاما و موی بز در خصوص تهیه این پشم استفاده می شود و پارچه های تهیه شده از این نوع الیاف در ذخیره نگه داشتن هوا توانایی فوق العاده ای دارند  و در لباس های زمستانی از این نوع الیاف استفاده می کنند. البته بعد از شستشو از آویزان نمودن آن جلوگیری نموده و بروی پارچه نخی بگذارید تا خشک شود.
  • سرنخ کیلویی ابریشم : سبک بودن و کشش بالا و مقاومت بالایی که در برابر پارگی و چروک پذیری دارد از جمله عواملی می باشد که محبوبیت این نوع پارچه را زیاد می کند و بدلیل لطافت و خاصین عایقی که دارد در دو فصل تابستان و زمستان قابل استفاده می باشد.

در سرنخ کیلویی مصنوعی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • سرنخ کیلویی ویسکوز :  گرما را در خود نگه می دارد و باعث می شود بدن احساس گرما نماید و ویژگی منحصر به فرد آن خنک تر بودن و نرم و لطیف بودن آن نسبت به ابریشم طبیعی می باشد.
  • سرنخ کیلویی نایلون : میزان مصنوعی بودن از دسته از الیاف صد در صد بوده و در برابر سایش و کشش بسیار مقاوم می باشد و از آن جایی که رطوبت کمی را به خود جذب می نمایید بسیار سریع خشک می شود. جوراب، ساق بلند، آستری، مایوی شنا و ... از جمله نمونه های مصرفی الیاف نایلونی می باشد.
  • سرنخ کیلویی پلی استر : این نوع الیاف بسیار مصنوعی بوده و در برابر چروک و خیس شدن مقاومت بالای از خود نشان می دهد اصولا برای پارچه های پرده ای، ساتن، پیراهن و بلوز و همین طور پارچه های پلیسه زنان بسیار استفاده می شود.

شرکت بهاربافت ابتکار آمادگی خود جهت تولید و ارائه انواع پارچه از جمله پارچه تنظیف ، پارچه متقال ، دستمال آشپزخانه ، برزنت ، پارچه های بیمارستانی ، تنظیف بیمارستانی ، قیمت پارچه تنظیف را اعلام می دارد.