info@baharbaft.com 021-55442482
جمعه, 31 فروردين 1403
00: 00: 00

slide 2

اخبار پارچه های بیمارستانی

پنبه از جمله مهم ترین و الیاف در بافت پارچه میباشد و دارای پیچ و تاب طبیعی بوده که این ویژگی امکان بافت و نخ ریسی آن را آسان تر می نماید و همین امر موجب می شود در بافت پارچه به اقدامات ابتدایی نیاز نداشته و علاوه بر این شستشو آن راحت بوده و از دوام و استحکام بالایی برخوردار میباشد.

کسانی که قصد دنبال کردن خیاطی را دارند باید دارای یکسری اطلاعات اولیه از جمله تنوع پارچه و حداکثر میزان حرارتی که هر پارچه برای اطو نیاز دارد و اینکه هر پارچه برای چه نوع مصرفی مفید بوده و با نحوه صحیح کار با چرخ حیاطی آشنا باشد تا بتوانید از فعالیتی که انجام می دهد حداکثر استفاده را ببرد.

اگر به خیاطی علاقه دارید و به دنبال تنوع روزانه برای محیط آشپرخانه خود هستید استفاده از دستمال آشپزخانه ایده فوق العاده ای میباشد و شما با پارچه ها و رنگ های مختلف، دستمال آشپزخانه های مختلفی میتوانید داشته باشید. برای انجام این کار باید با اصول برش پارچه آشنا باشید.

راه پارچه را به موازات خطوط طولی بدن بگذارید و برش دهید اما گاهی مواقع می خواهید از پارچه، طرحی در بیاورید و برای دستمال آشپزخانه استفاده نمایید و برای این کار باید مطمئن باشید پارچه مربوطه آب نمی رود و در صورتی که این احتمال وجود دارد قبل از اینکه پارچه را برش بزنید در ابتدا آن را آب بکشید سپس طرح مورد نظر خود را در بیاورید.

در تنوع پارچه ها سه مورد مشترک وجود دارد و آن هم راه، بی راه و اریب بودن آن می باشد و تفاوت این پارچه ها را می توان در خصوص کش آمدن پارچه عنوان نمود، این می باشد که پارچه ها در راه کش نمی آیند اما در بی راه کمی کش می آیند و در حالی که تمام پارچه ها در اریب کاملا کش می آیند. بی راه پارچه قسمت عرض پارچه میباشد و بطور عمودی راه پارچه را قطع می کند. پود به نسبت تار مقاومت کمتری می باشد و حتما برای برش پارچه باید بی راه آن را پیدا کنید.

پارچه را از لحاظ پیدا کردن بی راه به دو دسته می توان تقسیم نمود : آهار دار، لخت

پارچه را به طور کامل برروی میز پهن نموده و برای برش اریب آماده نمایید. 

پارچه آهار دا را تا نموده و دو حاشیه آن را بروی هم قرار دهید و البته باید مواظب باشید که هیچ گونه پیچ خوردگی نداشته باشد و فرم مشتطیل و یا گونیای بزرگ خطی به صورت دولا بوجود آورید.

برای دستمال آشپزخانه بیشتر از پارچه های گل دار استفاده می شود و در روند برش این گونه پارچه ها باید گل و طرح پارچه را به گونه ای  برش زد که طرح به سمت بالا باشد و به این مورد توجه داشته باشید که باید پارچه را به دو صورت دولا برش زد.

شرکت بهاربافت ابتکار آمادگی خود جهت تولید و ارائه انواع پارچه از جمله پارچه تنظیف ، پارچه متقال ، دستمال آشپزخانه ، برزنت ، پارچه های بیمارستانی ، تنظیف بیمارستانی ، قیمت پارچه تنظیف را اعلام می دارد.